4gamers.be

Stemmen

Compensatie voor DriveClub serverproblemen?

n.a.v dit artikel



stemmen

Reacties

  • Megafire777

    Elk spel heeft sinds de overgang naar de nu current gen problemen met online. Zal binnenkort hopelijk over zijn.
    Het spel is nog speelbaar alleen niet online. Imo heb ik nu liever die PS plus versie dan een vergoeding voor de kopers :)

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 18:12
  • Xagneto

    Aangezien ik een tijdje met servers heb gewerkt, vind ik het niet zo abnormaal dat er serverproblemen hebben plaatsgevonden. Ja, de developpers moeten hier op voorbereid zijn, maar vanaf dat je met computers werkt kan je nooit zeker zijn of er problemen gaan plaatsvinden of niet. Dus in mijn ogen moeten ze geen compensatie geven

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 18:13
  • Staticated Xagneto

    Problemen oké, en hoelang mogen die dan duren?
    Destiny had ook wat terugkerende problemen bij launch, na 2 dagen niet meer (bij mij).

    Driveclub is nu 3 weken verder, en de game werd een jaar uitgesteld.
    Héél slechte PR van Sony, maar ook (voor mij) onbegrijpelijk dat ze geen beta hebben gedaan.

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 21:13
  • Xagneto Staticated

    Oeioei, is dat al 3 weken aan de gang? Dat wist ik niet. Dan wordt het idd hoog tijd dat ze het oplossen

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 21:44
  • Staticated Xagneto

    Hij is wel offline speelbaar hé, ma het sociale aspect is wat de game in de kijker zette?
    Nuja, ik zie hem (net als destiny) al 2de hands voor 45€-50€, Alien Isolation en The Evil Within daartegen (welliswaar maar 5 winkels [Brussel])

    Reactie aangepast door Staticated om 2014-10-28 om 09:47

    • Geplaatst op 2014-10-28 om 09:45
  • Enzime Xagneto

    Zelfs een week zou te lang zijn. Eerste 2/3 dagen is acceptable, meer niet.

    • Geplaatst op 2014-10-29 om 16:16
  • The VendeTTa Lord Xagneto

    Akkoord, maar gebruikers betalen wel 60 euro per jaar voor Playstation+ (waaronder gebruik van het netwerk)

    • Geplaatst op 2014-10-29 om 19:16
  • Construct

    Problemen komen de laatste tijd vaak voor, Driveclub is daar helaas de uitzondering niet bij. De regel is dat er niet veel gecompenseerd wordt. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze wellicht overwegen het eerste DLC pack kado te doen ofzo.

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 20:05
  • Veldje123

    Ze bieden een product aan met als belangrijkste feature sociaal/online/samen racen en dan werkt juist dat onderdeel een geruime tijd niet, terwijl ze wel uitgebreid promotie hiervoor blijven maken. De mensen die hier last van hebben dus zeker compenseren. Dat andere games ook problemen hebben is geen argument, daar betaal je niet voor als consument.

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 20:46
  • Staticated

    Problemen die na 3 weken niet van de baan zijn qua internetverbinding...
    Ze moeten echt wel er iets aan doen
    gratis ps+ vo een tijd, gratis season pass
    te lang dat het duurt...

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 21:15
  • MooseTheStampede

    gedaan met multiplayer games te pre orderen. zijn het geen serverproblemen is het halfbakken afkooksels uitbrengen en de rest wegsluiten achter een DLC slot

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 21:42
  • Klart

    Moet er zeker komen. Problemen kunnen er altijd zijn, maar bij DriveClub is het er over. Het spel is een jaar uitgesteld geweest en draait dan bij launch al drie weken vierkant. En dat voor een game die zich focust op het online gebeuren.

    En dan hebben we het nog niet over de Plus Edition gehad...

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 21:45
  • http://www.4gamers.be/profiel

    Ja. Moet er komen. Software heeft altijd bugs. Maar dit is van een heel andere orde. Het meest frappante is dat ze het spel nog steeds verkopen. Stel je voor dat je bv een ipad koopt. Na de launch blijkt dat er een fundamenteel probleem is dat niet snel op te lossen is. Ik ben er zeker van dat de verkoop wordt gestopt, en dat een refund wordt aangeboden. Sony had dit ook kunnen doen: de klant de keuze geven tussen een refund of indien de klant het spel wil houden, een compensatie met belofte dat alle problemen worden opgelost.
    Geef een klant respect en je krijgt respect terug.

    • Geplaatst op 2014-10-27 om 23:00
  • hatetn

    hebben ze dan refunds gegeven voor die gebogen iphones of gewoon gezegd dat je ze maar niet in je zakken moest steken en ondertussen lekker doorverkopen.

    • Geplaatst op 2014-10-28 om 14:40
  • Vonx hatetn

    Da van dieje iPhone is wel serieus overdreven, ge hebt redelijk wa kracht nodig om dieje te buigen se, gewoon omda een product was van Apple is da zo groot geworden. HTC one M8 zou even snel buigen en daar is nooit iets van gezegd. Vind dit dus een slechte vergelijking.

    Reactie aangepast door Vonx om 2014-10-28 om 22:19

    • Geplaatst op 2014-10-28 om 22:18
  • hatetn Vonx

    https://www.youtube.com/watch?v=-58g-sMrkys moeilijk. komt er dus gewoon op neer om net op een bepaald punt kracht te zetten. en dat was trouwens mijn punt niet eens. apple moet zowat het slechtste vb zijn om een bedrijf te tonen die wat inzit met zijn klanten. niemand in de elektronica trouwens. hebben ms en sony trouwens de 360 en ps3 stopgezet en een refund gegeven toen bleek dat bij beiden de launchconsoles ver boven doorsnee failrate zaten van elektronica?

    zowat ieder autobedrijf gaat kosteloos de meest onnozele productiefouten vermaken en zelf oproepen om die modellen terug binnen te brengen.
    de meeste speelgoedbedrijven gaan zonder problemen onveilig speelgoed terugroepen.
    het kan dan goed zijn dat het in hun geval over de veiligheid gaat maar beiden zijn al 1000x betere voorbeelden.

    Reactie aangepast door hatetn om 2014-10-29 om 05:57

    • Geplaatst op 2014-10-29 om 05:57
  • valies

    Moet er sowieso komen, het is gewoonweg genant.

    • Geplaatst op 2014-10-28 om 08:24
  • silent785

    Typisch Sony, ook de reden waarom ze mij niet meer terug zien(mss in de budgetbak maar zeker niet als primair gamesysteem).

    • Geplaatst op 2014-10-28 om 15:56
  • badsemtex

    Moet er niet echt komen. Ze moeten gewoon eerst zorgen dat challenges werken dat ik de laatste 3 trophys kan halen en dan de weather patch brengen en de season pass content waar ik voor heb betaald.

    • Geplaatst op 2014-10-29 om 23:40
  • Mancunian4

    Als het niet op de PC gereleased wordt dan speel ik het niet, in dit geval misschien maar goed ook! Hopelijk is het met The Crew een pak beter als men aan dit concept wilt gaan vasthouden bij de nieuwe race games..

    • Geplaatst op 2014-10-30 om 02:35
  • Nohara

    Wat een gezever hierboven weer allemaal, niets beters te doen? Wie niets koopt hoeft niet gecompenseerd te worden, dus wie klaagt over de Plus versie moet wieberen. DriveClub is inmiddels een prima te spelen game, maarja, 'gamers' (lees, de nietgamers die vooral op diverse gamesites en fora 24/7 hun gal spuwen) zijn greedy en klagen bij het minste of geringste al om een compensatie. World of Warcraft Maintenance een paar uur langer? Dan zeurt de een na de ander op Battle.net om een compensatie. PSN een uurtje offline? Compensatie!! Destiny dlc locaties al in de game? Etc etc.

    De game heeft geen beste start, net als Battlefield 4, SimCity, GTA V Online, iedere WoW expansion, Diablo 3, Call of Duty 4 (en diverse andere CoD games, CoD 4 herinner ik me het best, gezien die game 2-3 maanden lang niet te spelen was na 19:00 s'avonds ivm drukte), NBA 2K14, SOCOM Confrontation, SOCOM 4, Half Life II, Metal Gear Online (the Konami ID horror), Prey en vast nog wel meer games waar ik even niet op kom. Deal with it en stel je niet zo aan, alle bovenstaande games waren/zijn uiteindelijk prima speelbaar. Dat gezeik als "als klant verdien ik respect bladibla en enkel een refund of compensatie kan het nog goedmaken" onzin gaat nergens over. Alle developers van bovenstaande games hebben er alles aan gedaan om hun games zo snel mogelijk fatsoenlijk speelbaar te maken. Met Driveclub is dat ook het geval. Wanneer een developer een wanproduct levert en er niets aan doet is het een ander verhaal, maar de intentie is hier niet om een halfbakken spel te leveren. Speel wat functies een paar weekjes later en er is niets aan het handje. Sony had de game ook een maand kunnen uitstellen, was er dan ook om compensatie geklaagd?

    • Geplaatst op 2014-10-31 om 02:43
  • TheDutchGuy Nohara

    je gaat hier compleet voorbij aan het feit dat je bent voorgelogen. de koopovereenkomst is dat jij geld betaald voor een product zoals dat geadverteerd staat. als Driveclub het na een paar dagen nog niet voor elkaar heeft dat product te regelen, terwijl ze al wel je geld hebben, kan ik me goed voorstellen dat je dat niet leuk vind en een compensatie verwacht.
    En als ik het zo zie, misschien had sony driveclub beter nog een maand uit kunnen stellen en ipv daarvan een stresstest te doen

    • Geplaatst op 2014-11-01 om 00:40
  • teknohol1c Nohara

    Je vergeet dat wanneer deze game werd voorgesteld aan het grote publiek op E3 dat dit het parade-paardje moest zijn op release. Om ps+ te promoten, om mensen zonder + over de brug te krijgen het toch aan te schaffen. Het werd voorgesteld als volwaardig deel van de game waarmee je de game kon uitspelen en de platinum kon halen.
    Dan stellen ze de game plots een jaar uit omdat ze veel te veel hooi op hun vork hebben genomen, spreken ze nadien met moeite nog over de PS+ versie EN is het product nog steeds niet in orde en compleet. Zoveel tamtam over hun weersysteem in de game (deels de reden van uitstel) en dan zit het er na dat jaar nog steeds niet in.
    Dit alles + de floprelease dat ze er van gemaakt hebben doet mij de klagers wel begrijpen. Het is gewoon TE erg.
    Ik heb veel begrip voor problemen in games. Games worden grootser en grootser, dan kunnen er ook makkelijk meer bugs over het hoofd gezien worden. Maar dit is gewoonweg belachelijk. Dit lijkt een release zonder ook maar enige vorm van testen.
    Zoveel tamtam maken rond u game en dan verschieten dat uw serverpark te kort schiet?
    Ze zijn gewoon hun broek aan het scheuren aan deze game door dat uitstel, een jaar extra brengt onnoemelijk veel kosten met zich mee waardoor ze het zich allicht niet meer konden permitteren om de PS+ als prioriteit te behouden... Ze zouden hierdoor zwaar op vingers moeten getikt worden door Sony, want ook hen doen ze schade aan.

    Komaan zeg. Ik kan er goed inkomen dat mensen na (hoelang is het nou al, bijna 3 weken?) een tijd om compensatie gaan vragen.
    Zelf ga ik daar ook niet te gauw om vragen, maar hier begrijp ik het.

    • Geplaatst op 2014-11-01 om 11:41
  • hatetn Nohara

    ik geef u groot gelijk. ik klaag vooral met mijn geld tegenwoordig. lever crap af en je krijgt geen cent meer van mij. goed voor mij en voor de devs die wel moeite doen om een goed spel af te leveren.

    of vind jij het echt normaal dat een spel een maand na release niet goed werkt, je moet betalen voor iets te spelen dat al op de disc en in het spel zit, ... en laat ons niet vergeten dat een groot deel van hetgeen jij opnoemt het lef had om ondertussen dlc aan te kondigen en uit te brengen en op te scheppen met hun verkoopcijfers. is dat er alles aan doen om het product zo snel mogelijk goed te krijgen? en sony heeft hun game meer dan een jaar uitgesteld en levert dan nog crap af. hoewel dat niet de eerste keer is.

    als klant heb je nu eenmaal reden tot klagen als je iets koopt dat niet goed werkt. als je een auto koopt en na 1km ligt er al een wiel af, werken de remmen niet meer en valt hij stil dan ga jij even goed gaan klagen. dit komt hier net op hetzelfde neer.

    en die voorbeelden. van HL, BF, GTA mag er niet eens een slecht woord gezegd worden.
    SOCOM 4? het spel is uitgekomen net voor psn plat ging door de hack. dat heeft het spel gedood gewoon want het is niet eens van de grond gekomen. je moet maar eens een online spel uitbrengen als uw netwerk niet werkt. maarja sony laten we het snel vergeten want we mogen daar ook niets over zeggen.
    WOW en diablo. dat is blizzard daar mag je ook niets slecht over zeggen.
    sim city. lijkt dat niet logisch? een maand lang kon je niet spelen omdat je verplicht online moest en het onspeelbaar was. dat terwijl iedereen wist dat de reden pure BS was. als je geen offline kan spelen omdat ze drm willen opleggen heb je ieder recht tot klagen. en het is EA, buiten BF ben je verplicht om te bashen.
    metal gear. denk dat daar het minste klachten over waren omdat de meeste dat toch kopen voor de sp. ik heb niet eens de mp aangeraakt.
    en als het u als klant niet aanstaat moet je gewoon stoppen met ze geld te geven. u niet neerleggen bij de feiten. ondanks dat ik het jammer zou vinden voor de werknemers hoop ik echt dat er een paar van de grote uitgevers mogen stoppen omdat ze niet meer genoeg verdienen.

    • Geplaatst op 2014-11-02 om 04:04

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam