4gamers.be

Hands-on: Disintegration

Door YoniVL, 05-02-2020 15:45

Disintegration

Geschreven door KennethDMT
Gespeeld op Xbox One


Hoe zou het zjn om een robot te worden? Veel sciencefiction verhalen draaien rond die vraag. Disintegration van V1 Interactive draait deze nu om: wat met de robots die terug mens willen worden? Vorig weekend kon je aan de slag met een technical test van deze toch wel unieke shooter.

Wanneer de geestelijke vader van de Master Chief een nieuwe studio en game aankondigt, spitst menig shooterfanaat ongetwijfeld de oren. Disintegration is het geesteskind van V1 Interactive en van Marcus Lehto, die bij Bungie onder andere meewerkte aan de Halo-games. Net als in Halo kruip je in deze game in de laarzen van een cyborg-supersoldaat op een futuristisch slagveld.

Disintegration screenshot

Daar stopt de vergelijking ook wel volledig. Disintegration is een volledig ander soort game dan Halo. Je personage bevindt zich tijdens het hele spel aan boord van een gravcycle, een zwaarbewapende motorfiets die met behulp van antizwaartekrachtmotoren de lucht in gaat. Je hebt echter nog steeds vaste grond onder je voeten nodig, dus van echte dogfights is spijtig genoeg geen sprake. Gewapend met je gravcycle ga je dan andere robots te lijf.

Je voertuig is voorzien van enkele verschillende upgrades en vuurmodi, maar je leert al snel dat je in Disintegration niet alleen op je eigen wapentuig moet vertrouwen. Het lijkt wel alsof het in het DNA van de game enkele gestolen helixen van een RTS-game te vinden zijn. Je hebt namelijk een volledig robotisch soldatensquad onder je spreekwoordelijke vleugels. Deze robots stuur je op de troepen van je vijand af, in de hoop zoveel mogelijk slachtoffers te maken in het andere team.

Disintegration screenshot

Jij neemt daarbij de rol van support voor je soldaten op. Je kunt obstakels leggen voor je vijand, je eigen soldaten healen en nieuwe orders geven. Je bent zelf echter ook niet onkwetsbaar, integendeel zelf. Gravcycles van onvoorzichtige spelers kunnen nogal snel tot schroot worden herleid.

Je A.I.-teammates zijn geen baken van virtuele intelligentie. Op hun eentje zullen ze zeker geen oorlog winnen. Ze hebben je sturing dus broodnodig, maar doen wel wat er van hun gevraagd wordt. Ze schieten op de doelwitten die je aanduidt en voeren je gewenste acties onmiddellijk uit.

Naast de RTS-invloeden vind je ook enkele hero-shooter atomen in de genetische opmaak van Disintegration. Je hebt de keuze uit verschillende cycles en teammates, elk gewapend met andere stats en vaardigheden. Grote verschillen vind je hier niet, maar het zorgt wel voor wat welgekomen variatie.

Conclusie

Deze technische test van Disintegration was een interessante eerste blik op een unieke game. Het voelt misschien iets te experimenteel om echt potten te breken op de ietwat overgesatureerde shootermarkt, maar het kan geen kwaad om deze verder in de gaten te houden.

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven op dit artikel.

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2020 door 4Entertainment bvba.