LittleBigPlanet PS Vita - Marvel Super Hero Edition

Door Jay, 07-01-2015 00:02

LittleBigPlanet was voor heel wat gamers de ultieme reden om een PS Vita aan te schaffen. Terecht, want het is een schitterende game die op 4Gamers met een welverdiende 85% beloond werd. Onlangs kwam Sony met een nieuwe versie op de proppen, de Marvel Super Hero Editie. Die bevat alle levels en mogelijkheden van het originele spel, maar daarnaast zijn er heel wat dingen uit het Marvel Universum toegevoegd. Daarbij denken we vooral aan kostuums van een aantal Marvel helden, plus een heleboel stickers en decoraties die je in je eigen levels kan gebruiken. Verder zijn er drie nieuwe arcade games toegevoegd, die zich eveneens afspelen in het Marvel universum.

Om te beginnen hebben we Hero Rush. Net als in Jetpack Joyride is het de bedoeling om zo lang mogelijk te overleven in een bewegende wereld, door met je jetpack of sprongen allerhande hindernissen te ontwijken. Onderweg moet je met je vuurwapen enkele zwevende tegenstanders afknallen en moet je zoveel mogelijk munten verzamelen. Die kan je daarna spenderen aan nieuwe wapens, personages en power-ups. De besturing werkt helaas een stuk minder vlot dan in Jetpack Joyride, waardoor deze een stuk minder verslavend is.

De tweede game heet S.H.I.E.L.D. Interceptor en laat Sackboy in een klein vliegtuigje kruipen om een leger aan vijandelijke tuigen neer te halen. Wie gehoopt had op een vlotte shoot’em up moeten we echter teleurstellen. De besturing van je vliegtuig is geleend uit Asteroids en de omgeving waarin je speelt is beperkt tot een klein gebied. Ook hier kan je munten verzamelen om tal van upgrades voor je vliegtuig te kopen. Het is alleen maar de vraag wie daar zin in heeft met zo’n irritante besturing.

Tenslotte is er Avengers: Ultimate Escape. Dit klinkt als een fantastische actiegame, maar in werkelijkheid moet je proberen om in elk doolhof zoveel mogelijk munten te verzamelen. Daarbij zijn enkele puzzel elementen toegevoegd zoals dozen die je moet verschuiven om bepaalde munten te bereiken. Dit wordt al gauw redelijk saai en - geloof het of niet - ook hier hebben ze de besturing vakkundig om zeep geholpen. Je kan je personage immers enkel besturen via het touchscreen, wat alles behalve vlot werkt.

Al bij al kunnen we besluiten dat het niet de moeite loont om de Marvel Super Hero Editie van LittleBigPlanet te kopen. De oorspronkelijke game ligt al lang in de budgetbak en wie absoluut Marvel kostuums wil kan deze aankopen als DLC. Voor de Marvel arcade games hoef je het in elk geval niet te doen, want die zijn helemaal niet zo leuk.

• Originele LittleBigPlanet inbegrepen
  • Marvel kostuums
49/100