Mafia III

Door rafbanaan, 19-10-2016 09:50

DLC - Faster, Baby!

Met de eerste uitbreiding voor Mafia III, genaamd Faster, Baby!, rijden we naar Sinclair Parish. Het lokale politiedepartement staat onder leiding van Sheriff Beaumont, die heerst met angst en geweld. Nadat er een leider van de strijd voor betere mensenrechten voor de zwarte bevolking werd vermoord, komt Lincoln ten hulp. Samen met Charles Laveau en zijn dochter Roxy moeen twe er voor zorgen dat Sheriff Beaumomt achter tralies komt te zitten voor zijn geweld tegen de zwarte bevolking. Hij doet er natuurlijk alles aan om je tegen te houden, zodat je geen zaak kan maken voor de rechtbank. Het verhaal weet je een goede twee uur zoet te houden, en erna krijg je de mogelijkheid om nog wat nieuw inkomen te vergaren.

Met de uitbreiding krijg je namelijk toegang tot Herbalism en dit laat je toe om je eigen wiet te groeien. Je moet zelf instaan voor de beplantingen en ook het proces is te verbeteren met verschillende upgrades. De oogst is er niet meteen, aangezien de plantjes rustig moeten groeien. Het is alleszins iets leuk voor de mensen onder ons met groene vingers. Verder krijg je ook nieuwe voertuigen en wapens en kan je je vaardigheden met de wagens verder tonen door verschilende stunts uit te halen.

Met Faster, Baby! ontvangt Mafia III zijn eerste uitbreiding en aan het einde van de rit liet het ons een beetje op onze honger zitten. We hadden er iets meer van verwacht en qua verhaal is het ook nogal lineair zonder enige vorm van verrassingen. Het prijskaartje van 14,99 Euro is in onze ogen iets te hoog voor het plezier dat we er wisten uit te halen. Hopelijk zijn de volgende uitbreidingen iets beter.

Een conclusie vormen voor Mafia III is redelijk simpel. De ontwikkelaar wist een goed verhaal neer te zetten en de sfeer is er eentje waar we van konden smullen. Spijtig genoeg wordt dit onderuit gehaald met zeer repetitieve en saaie missies, terwijl je een tal van bugs en glitches doorheen je avontuur tegenkomt. Indien de ontwikkelaar wat meer tijd had gekregen om alles tot in de puntjes af te werken, dan konden we niet anders dan deze aan te prijzen als een 'must have'. Nu is dit moeilijk, al vinden we wel dat je deze ooit eens moet spelen, maar wacht tot na een paar patches en een prijsvermindering.

• Verhaal
  • Goeie sfeer
  • Sterke gun play