Call of Duty Black Ops III: Zombies Chronicles

Door rafbanaan, 02-06-2017 14:33

Call of Duty: Black Ops III - Zombies Chronicles

Met Call of Duty: World at War liet ontwikkelaar Treyarch ons kennismaken met de Zombie-mode die we sindsdien in elke Call of Duty waar zij aan het roer van stonden, konden spelen. Uiteraard had iedere iteratie een specifieke map waar de fans wild van werden. Dit liet een lampje branden bij de mannen van Activision en Treyarch, waardoor je nu een complicatie krijgt van de acht beste mappen uit de Zombie-mode reeks.

Om te beginnen is  Zombies Chronicles geen standalone, maar heb je Call of Duty: Black Ops III nodig om deze te kunnen spelen. Call of Duty Black Ops III: Zombies Chronicles bestaat dus uit acht verschillende mappen, genaamd Nacht Der Untoten, Verruckt, Shi No Numa, Kino Der Toten, Ascension, Shangri-la, Moon en Origins.

Uiteraard is de formule reeds bekend, maar kort samengevat gaat het als volgt. Je begint in een kleine ruimte waar je het zolang mogelijk moet uithouden tegen aankomende golven van zombies. Die geraken binnen door ramen, maar die kan je dan weer afsluiten met houten planken. Dit geeft je punten, net als het doden van vijanden. Nieuwe wapens kan je aankopen met deze punten, maar je kan ook nieuwe omgevingen vrijspelen door een bedrag in punten te betalen. Dit geeft je meer ademruimte en toegang tot nieuwe wapens, maar zorgt er ook voor dat zombies een nieuwe weg naar je toe vinden. Al deze mappen werden geremasterd met nieuwe textures en voorzien van de nieuwigheden die de latere Zombie-mode rijk was. Zoals steeds kan je hier aan de slag gaan in lokale co-op en dit via splitscreen, of je kan ook online hulp zoeken. Alleen spelen is uiteraard ook een mogelijkheid, maar zoals steeds is spelen met een groepje een pak aangenamer en dan heb je steeds iemand die je rug kan dekken.

Uiteraard vind je alle nieuwigheden terug die we tot Call of Duty: Black Ops III verkregen. Zo krijg je toegang tot de Perk-a-cola, GobbleGum, Pack-a-Punch Machine, Mystery Box en Giant Robot. Het laatste, Giant Robot, vind je enkel terug op de Origins map, waar drie immense robots op het slagveld lopen. De verschillende features geven je een voordeel in het spel. Zo kan je met de GobbleGum er mogelijks voor zorgen dat wanneer je sterft, je aangekochte wapens en munitie behoudt. Met de Mystery Box kan je dan weer voor een vast bedrag een klein gokje wagen, waarmee je een leuk wapen kan winnen. Dit kan in je voordeel spelen, maar ook evengoed in je nadeel. De Mystery Box kan je ook slechts een aantal keer gebruiken vooraleer deze weggaat en ergens op nieuwe locatie spawnt. De remaster is van een degelijk niveau en de mappen zijn op vlak van details en textures naar de standaarden van Call of Duty: Black Ops III gebracht.

De Zombies Chronicles-uitbreiding is natuurlijk een mooie collectie van zombie-maps die doorheen de jaren hun fans vasthielden. Spijtig genoeg biedt het niet de echte waarde om een kostprijs van 30 euro goed te praten, toch wanneer je alleen aan de slag zou gaan. Hou er daarbij ook nog eens rekening mee dat je in bezit moet zijn van Call of Duty: Black Ops III of de uitbreiding valt niet te spelen. We hadden dit al liever als een standalone op de markt zien komen.

• Favoriete mappen van fans
70/100

• Prijs