Fire Emblem Warriors

Door Vancha, 23-10-2017 13:30

Fire Emblem Warriors

Na een succesvolle Hyrule Warriors kun je Nintendo het niet kwalijk nemen dat ze voor een tweede maal de handen in elkaar slaan met Omega Force. De specialisten in de Musou-games krijgen deze keer de serie van Fire Emblem voorgeschoteld om mee aan het werk te gaan. Het is dan ook zowat de enige andere serie van Nintendo waar de cast met middeleeuwse wapens kan rondzwieren.

In Fire Emblem Warriors volg je het verhaal van twee personages, Rowan en Lianna, die leden zijn van het koninklijk huis van Aytolis, het land waar Fire Emblem Warriors zich afspeeld. Aytolis is ook maar een algemene naam om alles bij elkaar te schrapen, want bijna alle locaties waar je in zal spelen zijn locaties die uit voorgaande delen genomen zijn. Tijdens het reizen door hun koninkrijk komen Rowan en Lianna tal van bekende gezichten tegen die hen zullen helpen om uiteindelijk een gemene slechterik te verslaan. Je weet wel, zoals het gewoonlijk wel gaat in Fire Emblem Games.

Fire Emblem Warriors screenshot Fire Emblem Warriors screenshot

De campaign doorspelen zal voor de fans niks baanbrekends opleveren. Het grootste deel van de cast komt uit Fire Emblem Fates en Fire Emblem Awakening, met hier en daar een zonderling van oudere games uit de serie. Afgaande op DLC was al duidelijk waarom: klassiekers en favorieten als Ike en Roy als DLC zetten is nu niet iets dat bij grote fans vrolijk kan onthaald worden en het is wel duidelijk dat men hoopt om Fire Emblem Warriors in de toekomst aan te rekken met downloadable content, van missies tot characters.

Eenmaal je goed en wel bezig bent met de game, zul je merken dat de stages vaak een gelijkaardig thema volgen. Telkens een veld, een kasteel of een canyon tegenkomen, komt toch wel eentonig over voor een serie die zo rijk is aan verhaal. De regio's van Fire Emblem Fates maken gelukkig veel goed met hun samurai-achtige look. Vooral het Hoshido-level staat daar kop en schouders boven de rest te pronken op vlak van indrukwekkendheid en diversiteit.

Al zijn de looks soms eentonig, de combat en de variatie aan speelmogelijkheden door al de verschillende karakters maakt dat je uren kan verslingerd geraken in grote veldslagen. Met een druk op de knop kun je doorheen verschillende personages wisselen in het heetst van de strijd. Vooral ook in co-op kun je je kostelijk amuseren, want wat is er nu beter dan je combos samen met een vriend uit te voeren om tientallen vijanden het zwijgen op te leggen. Als je uiteindelijk samen de Campaign missies hebt uitgespeeld, kun je ook samen in de History mode duiken om verder de vijand klein te krijgen.