SEGA Mega Drive Classics

Door YoniVL, 25-05-2018 16:00

SEGA Mega Drive Classics

SEGA Mega Drive Classics verscheen enkele jaren geleden al op pc en vindt nu ook zijn weg naar PS4 en Xbox One. De game is eigenlijk een grote emulator met daarin meer dan 50 klassiekers van een van de succesvolste consoles van SEGA. Alles werd daarbij verpakt in een mooi jasje en er zijn een aantal extraatjes toegevoegd om de games ook interessant te maken voor de moderne gamer.

De SEGA Mega Drive of SEGA Genesis was zonder twijfel de succesvolste console van SEGA. Het was misschien niet de beste, maar er zijn wel heel wat bekende games op verschenen die een wereldwijd succes waren. Denk daarbij maar aan Golden Axe, Alex Kidd in the Enchanted Castle, Altered Beast, Columns, Phantasy Star II, III en IV, Shinobi III: Return of the Ninja Master en natuurlijk ook een aantal Sonic-games. Bij de gemiddelde retro-gamer begint het water al in de mond te lopen bij het lezen van al die titels. Met de collectie games in SEGA Mega Drive Classics is dus niets mis.

Natuurlijk moet je nog wel een reden hebben om het pakketje aan te kopen en daarom heeft SEGA er een aantal kleine snufjes aan toegevoegd. Zo kan je de gameplay nu versnellen met een simpele druk op de knop. Een welgekomen extraatje, aangezien oude games soms wel eens een beetje traag kunnen aanvoelen. Je kan ook terugspoelen, wanneer je geen zin hebt om een heel level opnieuw te spelen, omdat je ergens een kleine fout hebt gemaakt.

Daarnaast heb je ook nog een aantal filters, zodat je de game er kan laten uitzien zoals je dat wil. Onze favoriet is de filter, waarbij je een ‘curved’ effect kan creëren, zodat je het gevoel hebt dat je op een oud beeldscherm aan het spelen bent.

SEGA heeft ook een mirror mode toegevoegd, waarbij je de games van rechts naar links speelt. Daarbij wordt ook alle tekst gespiegeld. We hebben niet het gevoel dat dit veel toevoegt, maar het is misschien wel fijn voor gamers die bepaalde games al helemaal vanbuiten kennen en toch nog een nieuwe uitdaging willen.

Heel wat games in deze collectie beschikken over een multiplayer, die je vroeger natuurlijk enkel thuis met twee controllers kon gebruiken. Daar is nu een mouw aangepast, want je kan ook online aan de slag gaan. Bijzonder leuke toevoeging, want games als Streets of Rage II of Sonic The Hedgehog 2 zijn eigenlijk leuker om met twee te spelen, en dankzij de online multiplayer heb je daar niet altijd iemand naast je op de zetel voor nodig. De vraag is natuurlijk hoe actief een game als dit online zal zijn en blijven.

Heb je de games van voor naar achter en terug gespeeld, dan kan je misschien tonen dat je een echte kenner bent. SEGA Mega Drive Classics bevat immers een aantal uitdagingen in verschillende games, om aan te tonen dat je ze als de beste weet te spelen. Sommige uitdagingen zijn eenvoudig, terwijl je bij andere uitdagingen flink zal mogen zwoegen. Het is in ieder geval een manier om deze oude games nog een beetje extra nieuw leven in te blazen.

Alles bij elkaar heeft SEGA Mega Drive Classics een interessant pakket voor de retrogamer, die nog heel wat van deze titels ontbreekt. Ook gamers die deze periode willen ontdekken, kunnen heel wat plezier beleven aan de verzameling. Heb je de titels al op de een of andere manier in huis, dan is het misschien niet meteen nodig om SEGA Mega Drive Classics aan te kopen.

• Leuk pakket games
  • Paar interessante nieuwigheden
  • Online multiplayer...