Captain Toad: Treasure Tracker - Special Episode

Door Vancha, 25-03-2019 15:30

Tijdens de Nintendo Direct van februari hoopten er enkelen onder ons op nieuwe DLC voor bestaande Switch games zoals Super Mario Party, Super Mario Odyssey of Splatoon 2. Het was echter Toad die met de DLC ging lopen met de Captain Toad: Treasure Tracker Special Episode-bundel. Deze bevat vijf nieuwe levels en 18 nieuwe uitdagingen om alleen of met twee te doorspelen. Inderdaad met twee, want in tegenstelling tot de originele release die we vorig jaar reviewden heeft de game nu ook een gratis update gekregen die de volledige game in co-op speelbaar maakt.

De vijf nieuwe levels zijn het hoogtepunt van deze uitbreiding en zijn erg gevarieerd van uiterlijk. Zo heb je een piratenschip genaamd ‘The Goomba Galleon’, een spooktrein vol met Boo’s en een kleurrijke wereld vol met zoetigheden. Stuk voor stuk barsten ze van detail en leuke puzzels. Daarnaast heeft Nintendo er ook een nieuw mijnkarlevel aan toegevoegd waarin je on-rails schiet op alles wat interessant of vijandig lijkt.

Naast de nieuwe levels zijn de andere uitdagingen voornamelijk aangepaste levels uit de hoofdgame. Deze levels zijn herwerkt en introduceren twee nieuwe spelvarianten. De eerste noemt Crown Capture en doet je doorheen de levels sprinten om zo snel mogelijk vijf kroontjes te vinden. Het volgende kroontje verschijnt pas als je de eerste hebt gevonden enzovoort, tot je ze alle vijf gevonden hebt. De moeilijkheid hierin ligt dat je maar 10 seconden hebt om het volgende kroontje te pakken te krijgen of de volledige cyclus wordt gereset. Het kan best spannend worden, maar er zit nooit een tergend moeilijk te bereiken kroon tussen.

Het tweede speltype dat toegevoegd is heet ‘Boo Spotting’ en is hoofdzakelijk bedoeld voor twee spelers. Al deze levels zijn omgevormd tot enge spooklocaties en jij en je partner moeten samenwerken om ze met jullie beide koplampen te verdrijven. Samenwerken is van cruciaal belang, want met één koplamp maak je ze enkel bang en blijven ze “leven”. Hier komt meteen een addertje onder het gras, want als je dit speltype alleen wilt spelen krijg je van de game een Double Cherry die je personage kopieert. Dan bestuur je met één knuppel beide Toads en dat kan lastig worden als je op afzonderlijke plaatsen zit en Boo’s achter je zitten. Uiteindelijk vielen ook deze levels wel alleen uit te spelen, maar zo valt toch te merken dat deze DLC ook gericht is om samen te spelen in de nieuwe co-op modus.

Uiteindelijk heb je voor een kleine 6 euro een degelijke uitbreiding in handen die je terug een paar uurtjes zoet houdt en meteen ook een gelegenheid geeft om Captain Toad met een vriend(in) te spelen. De nieuwe levels zijn het indrukwekkendste uit deze uitbreiding en met deze nieuwe speltypes hopen we dan ook meer van Captain Toad zijn avonturen te zien in de toekomst.

Enkele erg goede levels en nieuwe speltypes nodigen het uit om Captain Toad met twee te (her)spelen aan een goedkoop prijsje. Alleen spelen kan tijdens Boo Spotting echter enerverend overkomen aangezien het eerder voor twee bedoeld is.

• Nieuwe gamemodes
  • Leuke nieuwe levels
  • Co-op Boo Spotting