Square Enix toont fotorealistische next-gen engine
In augustus al onthulde Square Enix dat het werkte aan een next-gen engine genaamd Luminous en inmiddels is de nieuwe technologie reeds een eerste keer aan de wereld voorgesteld. Op een persevenement in Japan afgelopen weekend kreeg het aanwezige publiek de nodige uitleg over de engine, evenals een korte demonstratie.
De concrete technische details besparen we jullie, maar de Luminous-engine zou, zoals je dat van een next-gen engine mag verwachten, opnieuw een grote sprong voorwaarts maken op gebied van graphics. Dit hoeft volgens Square Enix echter niet ten koste te gaan van het geheugen dat gevraagd wordt, want de nieuwe engine zou erg "zuinig" zijn en de productiekosten van een game zelfs met 30% naar beneden kunnen halen. Voorts is de engine in staat om redelijk makkelijk digitale foto's om te zetten naar een virtuele omgeving, waarbij de parameters van de foto gebruikt worden voor het samenstellen van de digitale versie ervan. Geavanceerde belichtingstechnieken zorgen ervoor dat de nieuwe creatie vervolgens ook realistisch tot leven komt. Ook zou de engine gekoppeld zijn aan een grote databank waarin een hoop informatie zit die werd vergaard tijdens motion capture-sessies. Deze informatie kan dan worden gebruikt om makkelijk bewegingen van karakters en objecten realistisch weer te geven. Ook de AI zou dankzij de nieuwe engine weer een grote sprong voorwaarts maken.
Waar iedereen evenwel op zit te wachten, zijn de beelden natuurlijk. Hieronder vind je enkele afbeeldingen terug die enerzijds een foto tonen en ernaast de Luminous-versie die in real-time werd gecreëerd. Ook bewegende beelden zijn bijgevoegd en tonen hoe de nieuwe technologie haast fotorealistisch is.