4gamers.be

Wat je (mogelijk) nog niet wist over The Sims

Door Jay, 04-02-2019 12:50

The Sims, de populaire gaming franchise van EA en Maxis waarin je je eigen virtuele leventje kan leiden, bestaat vandaag 19 jaar. Ter gelegenheid van die verjaardag presenteren we enkele interessante weetjes over de reeks.

 

 

12.000 jaar aan gameplay


Toen The Sims 4 ten tonele verscheen, vlogen de exemplaren over de toonbank. Niet vreemd na het succes van de vorige games. In 2015 liet EA weten dat er in de eerste 6 maanden waarin The Sims 4 beschikbaar was maar liefst 12.000 jaar aan gameplay werd gelogged door spelers. Indrukwekkende cijfers.

 

Simlish is gebaseerd op echte talen


Toen de eerste The Sims game nog in ontwikkeling was, vreesde ontwikkelaar en bedenker van de franchise Will Wright dat het gebruik van Engels in de game niet zou werken. Het zou te geforceerd en gemaakt klinken. Daarom bedachten ze een eigen taal voor de sims, Simlish, dat gebaseerd is op een combinatie van Oekraïens, Frans, Engels, Latijn, Fins, Fiji en Tagalog.

 

The Sims had bijna een andere naam


Ontwikkelaar en bedenker Will Wright had oorspronkelijk een andere naam voor zijn game in gedachten. Zo zou het afgewerkte product "Doll House" gaan heten. Na een hoop marketingstudies met focusgroepen bleek echter dat de titel niet goed werkte voor jonge, mannelijke gamers. Zo werd "Doll House" uiteindelijk alsnog "The Sims".

 

Gebaseerd op de pyramide van Maslow


The Sims kent zijn oorsprong in de pyramide van Maslow. Maslow was een klinisch psycholoog die stelde dat er voor mensen een hiërarchie van behoeften is. De belangrijkste behoeften voldoe je eerst, zoals fysieke behoeften als eten en drinken. Pas als die fundamentele behoeften voldaan zijn gaan we hoger op de pyramide, om uiteindelijk bij zelfactualisatie uit te komen.

 

The Sims was een bouwsimulator


Volgens bedenker Will Wright was de originele intentie achter The Sims om een bouwsimulator te zijn waarin spelers hun innerlijke architect konden loslaten. Uiteindelijk ontdekte Wright dat de menselijke modellen die hij gebruikte in de gebouwen een stuk interessanter waren en besloot hij om daarop te focussen, waaruit de Sims zijn voortgekomen. Desondanks is bouwen nog steeds een groot element van de game.

Geschreven door Jeugd.

Reacties

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2019 door 4Entertainment bvba.