Rollercoaster Tycoon World dropt eerste in-game screenshot
In de zomer van vorig jaar werd Rollercoaster Tycoon World aangekondigd. De game zou normaal begin dit jaar voor pc verschijnen, maar de teleurstelling van fans over de getoonde beelden besliste daar anders over. Grafisch leek de game namelijk helemaal niet van deze tijd en blijkbaar liep er achter de schermen ook wel het een en het ander mis. In de herfst heeft Pipeworks de fakkel van de ontwikkeling dan ook doorgegeven aan Area 52, dat zich moest bezighouden met het verbeteren van de engine zodat vervolgens weer een nieuwe studio de ontwikkeling kon afronden.
Welke studio zich nu bezig houdt met de ontwikkeling is niet bekend, maar bij Atari zijn ze er blijkbaar wel enthousiast over en ze kunnen haast niet wachten om meer van de game te laten zien. Atari had immers beterschap beloofd en die lijkt er misschien ook wel effectief te komen. Er is nu namelijk een eerste in-game screenshot van de nieuwe build vrijgegeven. Men laat blijkbaar bewust nog geen rollercoasters zien omdat men bij de basis, het straatniveau, wil beginnen. Dat men hier nu mee naar buiten komt doet alleszins vermoeden dat verdere onthullingen niet ver weg meer zijn.
Atari zal overigens sowieso zijn beste beentje moeten voorzetten met Rollercoaster Tycoon World, aangezien de originele ontwikkelaars van de game net Planet Coaster aangekondigd hebben.