Activision CEO reageert op CoD: Infinite Warfare-kritiek
Niet iedereen is even tevreden met de onthulling van Call of Duty: Infinite Warfare en dat laat zich dan ook duidelijk zien in het aantal dislikes voor de onthullingstrailer op YouTube. Ook bij het management van Activision-Blizzard is dat niet ongezien gebleven en dus kwam CEO Eric Hirshberg ook met een mededeling. Daarbij verwijst hij ook naar vroegere COD-games, zoals Black Ops II, waarbij dat ook gebeurde, maar die game werd wel de meest succesvolle game in de reeks.
"Je moet de passie van gamers waarderen. Dit is een industrie die niet te vergelijken valt met eender welke andere en ook de fans zijn ongezien. We vinden het geweldig dat onze fans deze franchise toeƫigenen en er zo'n sterke mening over hebben. Er zijn niet zoveel entertainmentreeksen die zo'n reactie kunnen losweken als Call of Duty en dat vind ik een goede zaak.
We weten dat er ook mensen in onze community zijn die nostalgisch terugkijken naar de oudere gameplay en dat is waarom we Call of Duty Modern Warfare Remastered hebben gemaakt. We hebben echter ook miljoenen fans die elk jaar innovatieve ervaringen willen zien verschijnen en Infinite Warfare gaat aan die verwachtingen voldoen.
Het goede nieuws is dat we beide zaken dit jaar kunnen afleveren en onze community samen kunnen houden. We zien natuurlijk de gepassioneerde meningen online, maar we kijken ook naar andere zaken en het feit is dat de game qua pre-orders al heel erg goed is gestart, ook al is het nog vroeg om al conclusies te trekken. De onthullingstrailer wordt ook vaker bekekn en qua aantal likes per view is de Infinite Warfare-trailer onze beste ooit."