Liefste postbode, gelieve onze next-gen console niet zo brutaal op de grond te gooien
15 November 2020
Geschreven door Jay
In tijden van corona worden pakjes meer dan ooit aan huis geleverd. Dat geldt ook voor next-gen consoles, en helaas heeft de postbode of koerier niet altijd zin om jouw nieuwe speeltje met de nodige zachtaardigheid te behandelen.
Op onderstaande bewakingsvideo is te zien hoe een koerier van FedEx een doos met daarin de nieuwe Xbox brutaal op de grond gooit, alvorens er weer vandoor te gaan.
Natuurlijk pakt Microsoft zijn nieuwe consoles goed in, dus de kans is groot dat de console dit geweld overleefd heeft, maar het is toch iets dat je liever niet ziet gebeuren natuurlijk.
Since there’s been a lot of love for FedEx today. I’d like to share them tossing my Xbox onto my porch. from r/XboxSeriesX
» Reacties (9)
Volgens de comments op reddit is dit hoe het er standaard aan toe gaat met pakketten in Murica. Efficiency? Go xD
Geplaatst op 2020-11-15 02:50:02
Enkel in Murica?
Geplaatst op 2020-11-15 09:57:03
Mostly in Murica at least.
No fucks given.
Geplaatst op 2020-11-15 13:40:28
Denk je dat het hier beter is?
Geplaatst op 2020-11-15 23:12:45
Als het DPD is, nope.
Al de rest, meestal wel.
Geplaatst op 2020-11-17 11:05:51
Weet ik toch nie xD
Geplaatst op 2020-11-15 18:46:18
Normaal staat op een pakje dat het kwetsbaar is en dat het breekbaar(fragile) is, al is dat natuurlijk geen excuus om het pakket zo neer te flikkeren.
Als de console beschadigd is klacht indienen bij de koerier en schade vergoeding vragen.
Geplaatst op 2020-11-15 11:47:55, bewerkt op 2020-11-15 11:49:11
Of gewoon zeggen dat de dure console beschadigd is en een nieuwe vragen. Misschien door de postbode laten betalen zelfs?
Geplaatst op 2020-11-15 14:24:50
Dat is illegaal en als je werkgever je verplicht om zulke zaken uit je eigen zak te betalen kan je dat aanvechten. Gelukkig maar, stel je voor dat je als vb kassier een artikel niet ziet liggen in een winkelkar of iets vergeet te scannen. Alhoewel ik het verschil natuurlijk begrijp tussen een fout/vergetelheid en het moedwillig neergooien van een pakketje. Voor de fouten is deze bescherming zeer goed, voor het moedwillig mishandelen van producten is er ontslag om dringende reden. Dus zowel werkgever als werknemer zijn beschermd.
Geplaatst op 2020-11-15 15:31:12