Vigil: Wii U-ontwikkeling "gemakkelijk"
Het is altijd wikken en wegen als je met een nieuwe console te maken krijgt. De eenvoud waarmee ontwikkeld kan worden, is vaak van primordiaal belang, omdat zo projecten snel en efficiënt afgewerkt kunnen worden. Bij de Wii U lijkt dat geen probleem te zijn, als we de mensen van Vigil (Darksiders 2) mogen geloven.
"Je kan aan de hand van de software en de API's zien dat het een platform zal zijn waar je makkelijk voor kan ontwikkelen. Vanuit een programmeursstandpunt is het zeker gemakkelijker dan wat de PS3 was. Het is waarschijnlijk gelijkaardig aan de Xbox 360 qua API's en qua eenvoud om met de hardware te communiceren. Het vergde zowat een week om onze bibliotheken om te vormen zodat het spel op Wii U kon draaien, zonder enige graphics. Dat duurde dan weer zowat anderhalve week om het spel effectief te kunnen spelen met deftige graphics. Het vergde 3 mensen zowat 5 weken om de demo klaar te stomen."