Maker zat 10 jaar met concept Gravity Rush
Soms moet je even wachten voor je aan de slag kan om je concept uit te werken tot een spel. Vraag dat maar aan Keiichiro Toyama, maker van Gravity Rush - een PS Vita launch titel. De man is vooral gekend van zijn werk aan de Silent Hill- en Siren-reeks, waardoor hij al snel werd aanzien als een horrorgame-maker.
Toch zat hij al meer dan 10 jaar met het concept van Gravity Rush in zijn hoofd. Hij had toen namelijk Mobeius gezien, een Frans grafisch artiest, en hij was onder de indruk van diens werk. Daarin verschenen ettelijke mensen die in de ruimte dwaalden en dat vormde de basis voor Gravity Rush. De reden waarom het dan zo lang heeft geduurd voor het spel effectief werd ontwikkeld? "Konami vroeg me of ik een horrorgame wou doen [omdat Resident Evil zo populair was toen]. Ik maakte dus Silent Hill en dat was heel populair. Vervolgens werd ik bestempeld als de horrorgame-kerel. Nu kwam eindelijk de mogelijkheid voorbij om iets anders te maken en dus kon ik aan Gravity Rush beginnen."