David Cage: Kara-demo is jaar oud
De makers van Heavy Rain kwamen gisteren naar buiten met hun Kara-tech demo, waarin we een robot gebouwd zien worden en ze emoties begint te tonen. De grafische kant was op zijn minst indrukwekkend te noemen, zeker in combinatie met de emotionele tint die Quantic Dream ook al in Heavy Rain wist te steken.
David Cage, de bekendste kop uit de studio, laat nu weten dat Kara geenszins het nieuwste spel wordt van de studio, maar enkel dient als bewijs van de technologische vooruitgang die de studio heeft geboekt sinds Heavy Rain. Verder wou hij ook nog kwijt dat de tech demo al zowat een jaartje oud is en dat er dus nog heel wat vooruitgang geboekt is sindsdien. "Ik denk dat de volgende games - wat ze ook moge worden - er veel beter uit zullen zien dan Kara."
Wel heeft hij veel geleerd over het belang van acteurs en hoe belangrijk het is om te repeteren. De lichaamstaal is immers ook bijzonder belangrijk gebleken, iets wat tot uiting kwam toen men full performance capturing begon te doen. Dit zou volgens Cage emoties toelaten in een game die zelfs in Heavy Rain niet mogelijk waren.