Maker ziet Alone in the Dark HD wel zitten
Frederick Raynal, de man achter het inmiddels klassieke Alone in the Dark, heeft op de Game Developers Conference gepraat over de ontwikkeling van het spel destijds. Daarbij werd extra aandacht besteed aan zijn ideeën om mensen schrik aan te jagen. Dat kan je volgens Raynal best doen door zaken te implementeren in wat mensen constant doen: rondwandelen. In dergelijke games wandel je immers 80% van de tijd en je kan de speler dan ook het beste onder druk zetten wanneer hij gewoon aan het wandelen is. Volgens Raynal is wat dat betreft "verbeelding veel sterker dan polygonen". De speler moet dus constant bevreesd zijn om wat er hem te wachten staat. Door op het juiste moment een val te voozien, zal de speler de rest van het spel niet meer op zijn gemak zijn. Voorts helpen natuurlijk ook het verhaal en beperkte wapens en munitie bij het creëren van de juiste sfeer. Het gevoel van hulpeloosheid is immers ver te zoeken wanneer je beschikt over een krachtig wapen.
Aan het einde van zijn lezing beantwoordde Raynal enkele vragen van het publiek. Daarbij kwam de vraag naar een HD-remake van Alone in the Dark. Zo'n remake ziet Raynal alvast volledig zitten en hij hoopt ook dat die er eens van komt. Uiteraard betekent dit verre van een bevestiging, maar fans kunnen alvast beginnen dromen.