CoH 2-producer: "Interface maakt RTS hardcore"
Realtime strategy-games zijn vaak niet zo makkelijk aan de man te brengen bij de occasionele gamer, de mainstream gamer. Dat komt omdat er net iets meer bij komt kijken dan het populairste genre, de shooters. Toch hoeft het niet altijd zo ongelooflijk ingewikkeld te zijn, al moeten de controls dan wel worden aangescherpt.
"Mensen houden van dit type spel. Ik denk dat het succes van Starcraft II toont dat het mogelijk is om met een RTS naar een bredere markt te gaan. Met de nieuwe technologische vooruitgang (touch) kan het genre bij de gemiddelde gebruiker doorbreken. De interface is namelijk zo uitdagend voor de mensen, vermits er zoveel knoppen zijn om op te duwen en je ook nog de camera moet beïnvloeden, met meerdere eenheden bezig moet zijn en de gameplay ook nog moet gaan beheersen," stelt Greg Wilson (producer bij Company of Heroes 2). "Ik hoop dat we in de toekomst het genre naar een breder publiek kunnen brengen. De gameplaykwaliteit en de belevenis staat op gelijk niveau met eender welk genre, maar de interface hindert ons nog. Als die beter kan, zullen we meer volk bereiken."