Sony: "veel risico's met nieuwe franchises"
Als je het aan Sony zelf vraagt, dan klopt het bedrijf zichzelf toch enigszins op de borst omwille van de nieuwe franchises die het ondersteunt. "Onze persconferentie had zelfs 2 keer zo lang kunnen duren, omdat we zoveel content hebben, maar we hadden gewoon een gebrek aan tijd," laat Scott Rohde (hoofd van software product development bij Sony) weten.
"Het zijn allemaal vernieuwingen waar andere bedrijven een beetje schrik van zouden hebben om het te doen. Vernieuwing staat bovenaan bij PlayStation." Daarbij heeft hij het over games als The Unfinished Swan, Beyond: Two Souls, The Last of Us, Wonderbook en zelfs God of War: Ascension, games waarin hij vernieuwing ziet, zelfs als het een sequel is. "Als je een andere uitgever kan vinden die Beyond: Two Souls zou maken, dan wil ik die graag ontmoeten. Ik denk dat het spel echt ver van "veilig" is qua game.
"Heavy Rain was op zich al geen "veilige" titel, maar om het met een ander verhaal te doen, meer investeringen en met meer input uit Hollywood, om zo dit amper gebruikte genre te versterken, is verre van veilig. Als je dan ziet wat Naughty Dog doet, dan is het veilig om Uncharted 4, 5, 6 en 7 te maken. Om dan zo laat in deze consolecyclus een nieuwe franchise te lanceren voor een ander publiek (M-rating in plaats van T-rating) is ook verre van veilig. Het voelt voor mij aan alsof we veel risico's nemen met beide titels."