Miyamoto: fun te laat op gang in moderne games
De wijze woorden van Shigeru Miyamoto komen de laatste tijd, dankzij E3, iets vaker naar de voorgrond en deze keer bekijkt hij de situatie van de moderne games. Zo vindt hij dat er tegenwoordig zoveel bij komt kijken dat gamers tutorials moeten doorlopen en dat daardoor het plezier in games te laat op gang komt. Oudere games waren op dat vlak eenvoudiger op te stellen en daardoor vloog men ook meteen in de actie en het plezier.
"Vaak maken we games waarin je verschillende zaken moet doen. Zo heb je Zelda waarin je eerst de actie moet leren, vervolgens moet je die leren beheersen en daarna krijg je steeds meer acties voorgeschoteld. [...] Intern praten we heel vaak over hoe we mensen sneller naar de fun kunnen krijgen en hoe we dat in balans kunnen brengen met de noodzaak om iets aan te leren en het verhaal verder te laten gaan. Dat is 1 van de belangrijkste discussiepunten bij Zelda op dit moment." Duurt het voor jullie soms te lang voor die vervloekte tutorials voorbij zijn? Welke games doen het wel goed?