EA: 250 miljoen dollar om games te verbinden
Tegenwoordig is het belangrijk om meteen goed vertrokken te zijn aan de kassa, maar ook lange tijd nadat je gelanceerd bent, wil je de gamers nog aan je titel kunnen koppelen. Daarvoor worden nu heel vaak sociale elementen gebruikt, waarbij je op ettelijke andere platformen je spel kan raadplegen of klaarzetten voor als je weer achter je pc of voor je console zit.
Bij EA wil men de boot niet gemist hebben en dus zal het bedrijf de komende 4 jaar zowat 250 miljoen dollar uitgeven om haar titels zo crossplatform mogelijk te maken. "We beseffen dat we op een brandend olieplatform staan. Het staat op het punt om te ontploffen en we hebben 2 keuzes. Ofwel blijven we staan, ofwel houden we onze neus dicht en wagen we de sprong. Op die manier heb je op zijn minst een kans," laat Peter Moore van EA weten.
"Het bedrijf heeft een visie en een missie. We praten er met externen niet over , maar je merkt het als je naar het kantoor komt. We willen eenhoud door het spel, waarbij we mensen samenbrengen tijdens het spelen. We willen de beste digitale speeltuin ter wereld, waarbij iedereen plezier eender waar en wanneer plezier kan beleven. Voor ons is cross-platform spelen de toekomst van gaming, waarbij je altijd iets bij je hebt waarop je kan gamen en waarbij alles verbonden is."