Facebook wil hardcore gamers strikken
Facebook is de laatste tijd bijzonder veel moeite om het proces voor game-makers te vereenvoudigen. Zo lieten we jullie al weten dat de verplichte Facebook credits verdwijnen en dat uitgevers en ontwikkelaars nu ook abonnementen in hun games kunnen steken.
Toch verwacht de sociale netwerksite ook nog bijzonder veel van de hardcore gaming markt, een markt die nu eigenlijk enigszins over het hoofd gezien wordt als we kijken naar de gebruikelijke games op Facebook. Enkel de grote uitgevers durven wel eens een game uit te brengen op Facebook, maar het betreft dan een spel dat verbonden is aan een retailtitel. "Games zijn enorm belangrijk voor ons. We hadden in 2010 zelfs geen gameteam en nu zitten we met meer dan 40 mensen die fulltime aan games werken. Onze gebruikers houden van games en ze vinden het leuk om dit samen met vrienden te doen. Ik denk dat je dit jaar games zult zien verschijnen met hoge productiewaarden. We focussen echt op kwaliteit en minder op het gebruikelijke mainstream publiek," laat Matt Wyndowe (games product manager) weten.
Hij verwacht zelfs dat we dit jaar diepere, consolegetinte, free-to-play games zullen mogen aanschouwen op Facebook en daarvoor verwijst hij bijvoorbeeld naar een RPG van Kixeye. "Gamers zitten op Facebook en die willen met hun vrienden kunnen gamen. Kixeye heeft een perfecte mix gevonden, waarbij ze ook focussen op ervaringen van hoge kwaliteit." Momenteel heeft Kixeye onder meer War Commander op Facebook lopen.