Gewelddadige games beïnvloeden Harvest Moon-maker
Yasuhiro Wada kennen we vooral de van de Harvest Moon-spelletjes, die niet meteen bekend staan omwille van hun geweld. Integendeel, op je boerderij doe je letterlijk geen vlieg kwaad. Het komt dan ook wat vreemd over om te horen dat Wada inspiratie haalt bij en beïnvloed wordt door gewelddadige games. Het juiste perspectief doet echter wonderen om het te begrijpen. Wada vindt namelijk dat variatie in games een goede zaak is en dat er al zoveel gewelddadige games zijn. Die overvloed aan gewelddadige spelletjes maken dat hij er bewust voor kiest om het tegenovergestelde te doen. Tegen de stroom ingaan heeft altijd al in hem gezeten, zegt hij.
"Omdat er gewelddadige games zijn met doden en oorlog, dat vormt min of meer de identiteit voor wat ik creëer. Het is gezond om veel variatie naar games te brengen. Als gewelddadige games het enige zijn wat je ziet, dan is het niet leuk." |
Zo, dan weten we dat ook weeral.