Namco wil Tekken-DLC, producer blijft bij standpunt
Katsuhiro Harada, producer van Tekken, heeft onlangs behoorlijk wat punten gesprokkeld bij de fans door te stellen dat hij het onzin vindt om personages als DLC te geven, omdat die essentieel zijn voor de vechtervaring. Toch ziet Namco Bandai het blijkbaar liever anders bij het aankomende Tekken Tag Tournament 2.
"Ik blijf erbij dat bij Tekken er niet betaald wordt voor technieken, personages en omgevingen, zelfs als ze DLC zijn. Mijn bazen vragen al een tijdje naar de plannen voor DLC en hoeveel geld ze ermee kunnen verdienen. Ze vormen natuurlijk een bedrijf en willen geld verdienen. Ik krijg dus steevast die vraag, zelfs nu nog. Dat heeft mijn mening echter niet veranderd. Als je een fighting game maakt, moeten alle noodzakelijke elementen op het schijfje staan of op zijn minst gratis te krijgen zijn. Als ik de keuze kreeg om betalende DLC toe te voegen of Namco te verlaten, zou ik misschien wel opstappen. Of ik zou misschien zeggen dat iemand anders er zich mee moet bezighouden." Hij benadrukt dat betalende DLC enkel kan voor overbodige, oppervlakkige zaken, zoals vroegere Tekken-filmpjes of oudere soundtracks.