Valve: kortingen verzwakken games niet
EA had eerder laten weten dat het niet van plan was om veel koopjes te doen op Origin, omdat het volgens haar de sterkte van een franchise afzwakte. Daarmee gaf het ongezegd toch een veeg uit de pan richting Valve en diens dagelijkse en wekelijkse acties. Valve reageert nu op die opmerking en is uiteraard een andere mening aangedaan.
"Vraag het aan onze partners. Vraag de grote en de kleine en vraag hen wat ze ervan vinden. [...] Alle franchises zijn nu meer waar dan wat ze 4 tot 5 jaar geleden waard waren. Als kortingen de games zou afzwakken en als de klanten het daardoor niet meer zouden willen, dan zou je alles aanzien als een tweedehandse wagen, waarbij de prijs die erop plakt niet de echte prijs is. Als je dat weet, voel je je daardoor gesterkt. Dat zien wij niet [bij de Steam-kortingen]. We zien mensen veel kopen en er veel plezier aan beleven," haalt Jason Holtman (hoofd van business development) aan.
Hij zegt dat er informatie is, vergaard uit wat 40 miljoen gebruikers doen, die tegenspreekt wat EA beweert. Als het wel zou kloppen, zou niemand nog een spel pre-orderen op Steam omdat men dan toch de koopjes zou afwachten. "Onze pre-orders zijn groter dan ooit tevoren. Onze verkoop op de eerste dag van release zijn groter dan ooit. Onze eerste week, tweede week en derde week zijn allemaal groter dan ooit voordien." Holtman wijst daarvoor naar de koopjes, waardoor je mensen een franchise kan doen leren kennen en ze dan blijven hangen als fans van de reeks.