EA wil Diablo III-scenario vermijden voor SimCity
Een veel gebruikte beveiliging voor games tegenwoordig is het "altijd online-principe, wat maakt dat de game soms onspeelbaar wordt wanneer de servers overbelast geraken of gewoon technische problemen ondervinden. Dat probleem stelde zich duidelijk tijdens de lancering van Diablo III en dat scenario wil EA hoe dan ook vermijden bij de nieuwe SimCity-game, die van hetzelfde principe gebruik zak maken. EA is zich ervan bewust dat een dergelijk "altijd online"-model gevaren met zich meebrengt, maar men is er redelijk van overtuigd dat men het wel zal aankunnen. Daarvoor verwijst men naar de redelijk probleemloze lanceringen van Battlefield 3 en Star Wars: The Old Republic, hetgeen volgens EA een van de meest stabiele MMO-lanceringen ooit was.
Ergens vermoeden we dat de servers van SimCity niet zo zwaar belast zullen worden als die van Diablo III destijd, maar ach, des te beter natuurlijk. EA heeft trouwens nog wel wat tijd om zich goed voor te bereiden, de game staat immers pas gepland voor februari 2013.