Capcom werkt aan screentearing Resident Evil 6
Een demo van een game uitbrengen kan veel mensen overtuigen om je spel te kopen, maar het kan ook missers en fouten naar de voorgrond brengen. Dat is wat er gebeurd is bij de demo van Resident Evil 6 en dus moet Capcom aan de slag om de fouten te herstellen. Het grootste probleem is blijkbaar de "screentears" waar veel mensen over hebben geklaagd. Voor zij die het niet kennen: screen tearing omvat eigenlijk het probleem waarbij je beeld daadwerkelijk in 2 lijkt gescheurd te zijn en dat niet allemaal mooi egaal op je beeld wordt getoverd.
"We hebben de screentearing gezien bij de Xbox 360-demo en we zijn eraan bezig. Ik weet niet of het al opgelost is bij de Comic Con-build, maar het wordt in elk geval bekeken," laat Capcom weten. Blijkbaar was het in de Resident Evil 6-demo wel bijzonder erg, omdat de scheur net in het midden van het beeld zat en quasi continu aanwezig was. De meer recente gameplaybeelden leken het euvel in elk geval al opgelost te hebben, dus Capcom lijkt er snel werk van te hebben gemaakt.
Stop following me, screentearing