Activision op vingers getikt voor CoD: MW3-reclame
Een advertentie moet aan bepaalde richtlijnen voldoen en volgens de Advertising Standards Agency heeft Activision die regels overtreden met een Call of Duty: Modern Warfare 3-advertentie in het Verenigd Koninkrijk. De trailer werd getoond tijdens een voetbalwedstrijd en nadien waren er een aantal klachten omtrent de trailer, omdat men die te brutaal en gewelddadig vond voor het tijdstip waarop hij werd getoond (om half 3 in de namiddag). Zo kloeg 1 persoon dat zijn kinderen schrik kregen na de trailer.
Activision zegt dat de trailer goedgekeurd werd door de Clearcast-organisatie en dat het het niet vlak voor of tijdens een programma werd getoond dat naar jongeren onder 16 gericht was. ASA vindt echter dat dit niet klopt en tikt Activision nu dus op de vingers voor de overtreding. De advertentie mag nu enkel na half 8 's avonds getoond worden, maar vermits het om een pre-order actie ging van Modern Warfare 3 lijkt er niet meteen veel aan de hand te zijn voor Activision.