Darksiders was gepland als co-op met 4
De games die we tegenwoordig graag spelen, beginnen niet altijd als het project dat we nu kennen. Iedereen weet zo wel dat Borderlands eerst een andere grafische stijl had en dat Mario oorspronkelijk niet zo heette. Ook Darksiders had oorspronkelijk een lichtelijk andere gameplay-stijl.
Volgens Haydn Dalton, lead designer bij Darksiders 2, was het immers de bedoeling om een co-op ervaring voor 4 spelers te creëren bij Darksiders. "Het is moeilijk om het niet als singleplayergame te zien, maar oorspronkelijk wilden we een co-op voor 4 spelers." Omdat we het genre niet echt kenden en de consoles ons terrein niet waren, verkozen we om het iets minder riskant te maken en gewoon te focussen op 1 personage." Toch wil men nog altijd co-op doen, maar niet bij Darksiders 2, omdat "mensen het leuk vonden wat we met de eerste game deden en dat wilden we niet wegnemen". Misschien bij Darksiders 3?