Star Wars 1313 "niet voor psychopaten"
Tijdens E3 werd een indrukwekkende demo van Star Wars 1313 getoond, een game die de grenzen van het grafisch mogelijke opzoekt. Door die graphics is het volgens ontwikkelaar Lucasarts eens zo hard nodig om zorgvuldig om te springen met het geweld in de game, omdat het akelig realistisch kan worden. Toch hoeven we ons niet aan rondvliegende ingewanden te verwachten.
Dominic Rabiliard, creative director Star Wars 1313"Als je characters kan renderen die eruit zien zoals die in onze game - en andere games - dan krijg je het niveau van realisme waar je zulke zaken [geweld] niet wil aanmoedigen. Zo'n reactie van gamers zien, het mag dan misschien wel de menselijke aard zijn, maar je wil geen content uitbrengen die dat triggert. [...] We hebben veel vragen gekregen van mensen die vroegen: 'Een volwassen Star Wars? Betekent dat dat we bloed gaan zien en ingewanden die in het rond vliegen?' Zo is het helemaal niet - dat is niet waar we op mikken. Ik denk echt niet dat dat ooit in Star Wars zou passen." |
Kim Libreri, VFX supervisor van Star Wars 1313, concludeerde: "Het is voor volwassenen, niet voor psychpaten."