Capcom: "Begrijpen woede DmC Devil May Cry"
De reboot van DmC Devil May Cry liet ons meteen compleet andere Dante zien, iets wat bij de fans nogal in het verkeerde keelgat is geschoten. Nu de storm wat is gaan liggen, kijkt Alex Jones (producer bij Capcom US) even terug op de voorbije periode.
"Er gingen altijd mensen zijn die de nieuwe Dante niet zouden willen en dat is geen probleem. We begrijpen dat mensen gepassioneerd reageren en dat is niet slecht. We begrijpen dat mensen hun woede lieten horen, maar we hebben altijd gezegd dat ze het spel zouden moeten spelen om dan te beseffen dat we de juiste keuze hebben genomen. Dat is nu aan het gebeuren, dus het is een rechvaardiging [van onze keuze]. [...] We begrijpen waarom mensen hun twijfels hadden en we wisten dat we iets te bewijzen hadden en we deden dat met plezier, want het was onze verantwoordelijkheid." Er werd ook gekozen om het sfeertje wat donkerder te maken, zonder de humoristische draai te verliezen. "In de wereld waarin Dante zich bevidnt, is het minder gepast om flauwe mopjes te vertellen en is het geschikter om zwartgalligere moppen te tappen."
Knock knock...