MGR: Revengeance-ontwikkelaars "botsen altijd"
De Metal Gear-franchise wordt al jaar en dag ondersteund door Kojima Productions, maar voor Metal Gear Rising: Revengeance heeft men uiteindelijk de controle afgegeven aan Platinum Games. Dat wil echter niet zeggen dat die studio de volledige route mag uitstippelen en dat leidt blijkbaar wel eens tot strubbelingen. Yuji Korekado legt uit hoe het dan in zijn werk gaat.
"Platinum Games lijkt sterk op Kojima Productions, want beide hebben ze een zeer specifieke aanpak qua games maken. Er zijn zaken die ze allebei niet willen aanpassen, omdat ze erin geloven. Bij Kojima Productions willen wij, net zoals zij, een beter spel maken. Net omdat we zo gelijkaardig zijn, botst het altijd als er zaken zijn die we willen veranderen. We moeten dus met elkaar discussiëren."
Zo zouden de schrijvers al eens in de clinch hebben gelegen over de periode waarin Revengeance plaats zou vinden. Platinum Games zou een alternatieve tijdslijn verkiezen, terwijl Kojima Productions het liefst tussen MGS 2 en MGS 4 zat. "Uiteindelijk willen beide studio's een betere game maken. Wanneer we botsen, zien we vaak het goede en slechte in elkaars ideeën en dat zorgt ervoor dat we iets beters kunnen maken. Als creative producer denk ik dat we veel problemen hebben, maar die hebben ons de juiste richting gewezen."