"Veel Japans talent onopgemerkt door uitgevers"
Keiji Inafune - verantwoordelijk voor Mega Man, Onimusha en Dead Rising - vindt dat er veel talent te vinden is in de Japanse gamewereld, maar dat er 1 factor nogal belemmerend werkt en dat is hoe uitgevers zich gedragen. "Er zitten veel getalenteerde bedenkers in Japan, maar ze zitten vaak niet in een positie om dat talent te ontplooien, ofwel heeft de ontwikkelaar hun talent nog niet ontdekt. Er moet dus een systeem ontstaan waarbij die mensen hun creativiteit meer kunnen gebruiken en dat zou hen veel kunnen helpen," zegt hij.
"De Japanse gamesindustrie was vroeger de motor van de industrie, iets wat veel mensen tegenwoordig niet meer beseffen en ik denk dat mijn ervaring door de jaren heen bij Capcom ervoor kan zorgen dat wie dat niet meer weet, nu naar voor getrokken kan worden," besluit hij. Hij vindt op dat vlak dat er misschien meer naar de Westerse manier van werken gekeken moet worden om vooruitgang te boeken en dat de situatie tussen uitgevers en ontwikkelaars in Japan ervoor zorgt dat veel talent gewoon onontdekt blijft.