"Bayonetta op PS3 onze grootste mislukking"
Platinum Games is vandaag in een praatvaardige bui. Zo liet het weten dat het wel iets voelt voor Kickstarter, om zo een Steam-game te kunnen bouwen en dankzij de samenwerking met Nintendo aan Bayonetta 2 heeft het ook wel een oogje laten vallen op de 3DS, maar ook kijkt het bedrijf naar het verleden.
Zo was Bayonetta wel een schot in de roos, maar werd er toch aanzienlijk gevloekt bij een deel van de fans, met name de PS3-fans. Het spel liep op die console eigenlijk voor geen meter en dat beseft Platinum Games ook. Atsushi Inaba, director, noemt die versie zelfs "onze grootste mislukking". Platinum Games liet een intern Sega-team de port afhandelen en daar heeft het nu wel bijzonder veel spijt van. "Toen wisten we niet echt hoe we voor PS3 moesten ontwikkelen. Of we het zouden gekund hebben, doet nu niet ter zake. [...] Als we zien wat het uiteindelijk is geworden voor de gebruikers, beschouw ik dat als onze grootste mislukking."
Toch trekt hij er ook lessen uit. "We hebben geleerd dat we overal onze verantwoordelijkheid moeten opnemen. Voor Vanquish hebben we beide versies zelf gebouwd. Het was dus geen nutteloze mislukking, maar het was wel degelijk een mislukking."