The Secret World had "commerciëler" moeten zijn
The Secret World draait ondertussen wel winst, maar daarvoor moest de ontwikkelaar wel behoorlijk snijden in het personeel en heel wat zaken reorganiseren. Dat er ook ontzettend werd uitgekeken naar Guild Wars 2 en World of Warcraft: Mists of Pandaria, heeft niet meteen geholpen. De oorspronkelijke lead designer Martin Bruusgaard denkt dat er wat commerciëler gedacht moest worden om succes te kunnen hebben.
"Het is jammer om het te moeten zeggen, maar ik denk dat er bitter weinig gevallen zijn waarbij je een game kan maken zoals je zelf echt wou en dat het ook nog een succes wordt. Jammer genoeg moet je in de huidige markt het spel een tikkeltje commerciëler zijn, denk ik. Je moet in overweging nemen wat wel verkoopt. Dat is gewoon essentieel. Dat niet doen, omvat een enorm risico. Het kan zijn dat je geluk hebt en dat alles goed uitdraait, maar ik zou dat niet nog eens doen." Volgens Bruusgaard is het feit dat je eigenlijk zonder levels werkt in The Secret World misschien iets te onbekend voor het publiek. Blijkbaar is het huidige The Secret World sowieso al een aanpassing van wat men oorspronkelijk had willen maken, maar volgens Bruusgaard dus nog niet aangepast genoeg.