Sony stroomlijnt Europese marketingteams tot 1 geheel
Sony staat niet meteen gekend als het meest gestroomlijnde bedrijf ter wereld. Elke afdeling lijkt min of meer los te werken van de overige afdelingen, waardoor er soms wel wat middelen verloren gaan. Blijkbaar wil Kaz Hirai, CEO van het bedrijf, nu af van deze strategie en heeft hij opdracht gegeven om de focus te verleggen naar mobiel, digitale fotografie, gaming en televisie.
Het Europese team wordt daarbij geleid door Gildas Pelliet, hoofd van marketing in Europa. "Europa is een belangrijke strategische markt voor Sony. De interne samenwerking wat onze content, toestellen en netwerkteams betreft is een katalysator die ons in een ideale positie zet. Door het geheel te stroomlijnen en dubbele zaken te verwijderen, kunnen we het essentiële verbeteren: unieke, emotionele ervaringen bieden die onze klanten plezier kunnen bieden en hen kunnen inspireren." Om dit geheel waar te maken zal het Europese marketingbeleid voor Sony van 10 teams teruggedrongen worden naar 1 groot team, waarbij de richtlijnen dus gecentraliseerd kunnen worden opgelegd.