David Cage: "Visie maakt spel beter, technologie niet"
David Cage is het uithangbord van Quantic Dream, de studio achter Heavy Rain en het nieuwe project: Beyond: Two Souls. Het spel kreeg tijdens E3 behoorlijk wat positieve reacties te horen, maar er was toch ook wel wat twijfel of het wel een goed idee was om een nieuw spel uit te brengen aan het einde van een consolecyclus - een klacht die wel vaker tot uiting gebracht wordt.
Toch vindt hij het helemaal niet erg, zelfs niet omdat de technologie niet goed genoeg zou zijn voor zijn visie van het spel. Dat argument veegt hij echter zelf van tafel. "Ik ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in technologie. Ik vind het leuk wat het me op creatief vlak toelaat, maar eender welke technologie is slechts een hulpmiddel. Het is de pen om het boek te schrijven, niet het boek zelf. Zonder visie en idee kan zelfs de beste technologie je game niet beter maken. [...] Als je echter iets te zeggen hebt, geeft het je de mogelijkheid om het beter te zeggen. [...] Ik voel me vereerd dat ik een game aan het einde van de consolecyclus kan maken. Nu hebben we immers het grootste publiek. De PS3 is nog altijd een erg krachtige console en we hebben bij Beyond ontdekt dat we er veel meer uit kunnen halen dan we hadden gedacht. Ik denk dat Beyond mensen zal verrassen, wat de prestaties van de console betreft."