Total War Battles-maker: "Mobiel is het land der klonen"
Tegenwoordig wordt er heel wat tijd gestoken in het mobiele platform, want iedereen wil een graantje meepikken van deze opkomende markt. Toch is niet iedereen even laaiend enthousiast over hoe het momenteel verloopt bij mobiele games. Zo vindt Nick Farley, senior artist bij Total War: Battles, dat er hogere standaarden moeten gecreëerd worden.
"Momenteel leven we in het land der klonen. Er zijn zoveel kopieën en dat willen wij vermijden. Een bedrijf als Sega moet beter zijn dan vele andere bedrijven en moet de lat hoog leggen, de standaard bepalen, alsof het een gedragscode was," stelt hij. Verder vindt hij ook dat de lage prijs van games op onder meer iTunes een devaluatie is van het product. "Ik denk dat we ons prijs onderwaarderen door het zo goedkoop aan te bieden. We devalueren de ervaring en we zwakken die af. Ik heb niks tegen Tiny Wings of Angry Birds. Cut The Rope is een fantastisch spel bijvoorbeeld, maar dat moet verkocht worden voor 5 euro, niet voor 1 euro. Als je een spel voor die prijs verkoopt, moet je er miljoenen van verkopen om het economisch haalbaar te maken." Ter illustratie, Punch Quest is momenteel bijzonder populair, heeft meer dan 600.000 downloads, maar heeft nog maar 10.000 dollar in het laatje gebracht voor de ontwikkelaar.