Ontwikkelaars bepalen zelf prijzen en sales op Wii U eShop
In het verleden hebben we al een heel aantal positieve zaken gehoord over de digitale online winkel van Nintendo, gekend als de eShop. In een artikel van IGN meldt ontwikkelaar Frozenbyte dat men zelf de prijs van de uitgebrachte game mag bepalen, al geeft Nintendo wel enkele richtlijnen mee. Daarnaast kan de ontwikkelaar ook kiezen wanneer er prijsdalingen plaatsvinden en kan men ook de korting bepalen. Het valt volgens Frozenbyte te vergelijken met Steam en de App Store van Apple.
Er is nog meer goed nieuws. Ontwikkelaars kunnen zo vaak als ze willen patches uitbrengen voor hun games en hoeven daar niets voor te betalen, al zal er nog steeds een bepaald controleproces van Nintendo moeten plaatsvinden. Tot slot vertelde Frozenbyte dat Trine 2 op slechts twee dagen tijd van de pc naar de Wii U geport werd, iets wat men ons ook in september vertelde. Blijkbaar kan je dus zeer snel games porten, maar uiteraard moet er nadien nog wat gesleuteld worden aan de engine en gameplay om alles te optimaliseren.