"DICE moet geen Battlefield-fabriek zijn"
DICE is vooral gekend omwille van diens werk aan de Frostbite-engine en bijgevolg ook datgene wat er al het meeste gebruik van heeft gemaakt, de Battlefield-reeks. Toch is het team daar, toch zo'n 300 man sterk, ook met andere zaken bezig. Dat bevestigde Patrick Soderlund, vice-president bij EA Games.
"Niet iedereen werkt aan Battlefield en dat is bewust zo gekozen, want DICE moet geen Battlefield-fabriek zijn. Op het moment dat je iemand zegt dat ze Battlefield-games moeten maken voor de rest van hun leven, dan gaan ze elders heen. Om geweldige Battlefield-games te maken, moeten er ook andere zaken te doen zijn. Daarom hebben we mensen die geregeld rondschuiven. Daarnaast hebben we ook een karrevracht mensen die gewoon Battlefield willen maken, omdat ze er dol op zijn."
"Hetzelfde geldt voor het team in San Francisco dat met Dead Space bezig is. Het is een prachtig team en het is echt vol passie bezig met Dead Space. Het antwoord [van onze kant] is dan dat ze Dead Space moeten maken. Wij moeten dan een manier vinden om het te verkopen en het succesvol te maken."