"Algemene pre-order extra's beter voor gamer dan retailspecifieke deals"
In België hebben we er iets minder last van, omdat er nu eenmaal geen wildgroei aan ketens is die allemaal hun eigen extraatjes kunnen en willen aanbieden. In de Verenigde Staten durft het op dat vlak soms wel een heel pak erger te zijn. De ene pre-order bevat misschien een extra wapen, terwijl een andere pre-order je een andere wagen bezorgt en ga zo maar door. Soms willen gamers meerdere extra's en is dat niet mogelijk zonder meerdere exemplaren te bestellen.
Cord Smith, director of marketing bij Square Enix, denkt dat het beter zou zijn als het hele proces vereenvoudigd kan worden en retailers allemaal dezelfde extra's kunnen aanbieden. Zo kan de uitgever ook focussen op 1 grote push met een aanzienlijke pre-order bonus. Ook zijn er dan minder versies om te drukken, want die lopen nu soms zelfs op tot 20 à 50 verschillende versies voor specifieke retailers. "De retailers staan er positief tegenover dat iets algemeens niks wegneemt van hun markt. Het legt de bal in hun kamp. Hoe meer zij kunnen doen om hun klanten te strikken, hoe beter ze het zullen doen. Zolang het een goede extra is, maakt het niet zoveel uit dat het niet strikt exclusief is." Smith heeft wel al gemeld dat er bij Tomb Raider wel nog exclusieve deals zijn per retailer, maar dat er ook een grotere, algemener aanbod wordt voorbereid.