All-Stars Battle Royale "poort" naar hardcore fighting games
Met PlayStation All-Stars Battle Royale hoopt Sony heel wat mensen te overtuigen om deze brawler een kans te geven en eigenlijk een succesverhaal te kunnen neerzetten, zoals Nintendo gelukt is met haar personages. De eerste resultaten (uit het Verenigd Koninkrijk) zijn niet echt bemoedigend, maar het team houdt de moed er in elk geval in.
Seth Killian, lead game designer bij Sony Santa Monica, hoopt in elk geval dat het spel een kans krijgt op EVO (een groot en bekend fighting toernooi), al schat hij het in dat het spel maar 10 à 15 percent kans heeft. Hij hoopt van wel, om 2 redenen. "Enerzijds is het spel interessant en fris genoeg om een plaats te verdienen. De beslissing is echter ook op basis van wat de gamers willen spelen en dus moet het populair genoeg zijn bij gamers. Anderzijds gaat het spel een publiek aantrekken dat geen traditionele fighters zal spelen of die zich geïntimideerd voelen of die gewoon geen interesse hebben. Misschien zijn ze eerst een fanboy van Ratchet & Clank en is dat de reden waarom ze All-Stars kopen. Daarna zullen ze zien dat er meer achter zit en zullen ze het leuk vinden. Dat maakt hen misschien fighters en het zou een mooie instroom van nieuwelingen zijn in het fighting genre, wat noodzakelijk is voor diens blijvende succes. [...] Ik zou het geweldig vinden als mensen die All-Stars spelen ook Street Fighter en Marvel zouden spelen. Je hebt een poort nodig [naar hardcore fighting games]."