PlanetSide 2 krijgt 3-jarenplan, met visie voor 2025
Sony Online Entertainment heeft tal van games in haar arsenaal zitten, waaronder heel wat games die behoorlijk lang draaien. Die gedachtegang heeft John Smedley, studiobaas bij SOE, ook doorgetrokken naar PlanetSide 2. Zo ligt er een 3-jarenplan klaar voor het spel, maar mikt men in elk geval al een pak verder.
"We hebben games die al 13 jaar lopen, dus bij PlanetSide 2 kijken we niet naar wat het gaat zijn in 2012, maar houden we rekening met een spel dat tot 2025 loopt. We hebben een 3-jarenplan en dat is echt groots. We gaan het binnenkort aan de gebruikers voorleggen en het is niet zomaar een "visie", het is wat wij cool zouden vinden. We zullen ook naar de feedback van de spelers luisteren en aan de hand daarvan aanpassingen doen. We hebben een aantal fantastische ideeën, maar onze spelers ook. Ik wil duidelijk zijn dat de ideeën die ik hier vermeld, er maar enkele zijn, want het team heeft er nog veel meer." Laat gerust weten welke van deze ideeën jullie zelf leuk vinden.
* Nieuwe, lege continenten waar spelers zelf basissen op kunnen bouwen. Op deze continenten zal je dan nieuwe grondstoffen vinden die zeer zeldzaam zijn en waar je unieke zaken mee kan bouwen.
* Grondstoffen die je kan bijeenrapen met specifieke voertuigen, zoals bij StarCraft II
* Oorlog tussen continenten: dit is enorm moeilijk, maar we willen het naadloos laten overgaan en zelfs watervoertuigen invoeren.
* Meer voertuigen en wapens, waar je zeldzame grondstoffen voor nodig hebt
* NPC-vijanden, maar dan in stijl dat je te maken krijgt met een invasievloot die iedereen aanpakt
* NPC-legers. Beeld je in dat een commandant een heel leger NPC-soldaten naar een andere basis stuurt, midden in de actie van een gemiddelde PlanetSide 2-oorlog
* eSports-ondersteuning: dit volgt al snel na launch. We willen dit groots maken en dus gooien we er veel middelen tegenaan.
* Weersondersteuning
* Mac-versie