Miyamoto keert waarschijnlijk terug naar GameCube- en GBA-ideeën voor Wii U
Experimenteren met connectiviteit tussen console en handheld, wat je kan zien als de voorbode van de Wii U, deed Nintendo al in het tijdperk van de GameCube en Game Boy Advance. Door beide systemen aan elkaar te koppelen, kon je bijvoorbeeld extra modes vrijspelen of een extra map te zien krijgen. Het hele proces stak evenwel nogal omslachtig in elkaar en dus was de conclusie dat de ideeën er wel waren, maar de technologie niet. Dat is nu wel even anders en dus denkt Shigeru Miyamoto dat het erg waarschijnlijk is dat men zal terugkeren naar ideeën van toen om ze nu effectief te realiseren.
Miyamoto haalde ook al een voorbeeld aan van een idee dat nieuw leven ingeblazen zou kunnen worden, namelijk dat van Pac-Man versus, waar heel wat E3-shows geleden een demo van getoond werd. Met GameCube en GBA's was dat uiteindelijk een vrij moeilijke kaart om te halen, maar voor de Wii U zou zoiets perfect mogelijk zijn. Of dit nu ook betekent dat we binnenkort een Pac-Man game krijgen waarin één speler Pac-Man is en de andere spelers de spookjes, valt natuurlijk nog af te wachten.