War Z-maker reageert op klachten: "Slechts minderheid klaagt"
The War Z verscheen recent op Steam en er kwamen nogal snel klachten dat de uitleg bij het spel helemaal niet overeenkwam met wat er in het spel aanwezig was. Zo werden er 100 spelers per map beloofd, maar zit je met maximaal 50. Ook is er geen hardcore mode te vinden en wordt er nergens gezegd dat het spel eigenlijk nog in bèta verkeert. Ook private servers zijn geen optie, al staat het wel in de begeleidende tekst.
De makers van The War Z hebben nu zelf gereageerd op de klachten en wimpelen alles af. Sergey Titov beweert dat slechts een minderheid klaagt. "We stellen onze gebruikers continu vragen en 93% vindt het spel leuk. 40% zegt dat het perfect is en zowat 50% zegt dat het goed is, maar wil meer features en afwerking. Slechts 4% vindt het niet leuk en 3% haat het spel. Mijn punt is dat het overgrote deel van onze spelers ons steunt en toch zal vooral de minderheid die het niet leuk vindt, het luidste zijn." Verder ontkent hij dat het spel in bèta zit en beweert hij dat de hardcore mode wel in het spel zit. Over de 100 spelers per server had hij het volgende te zeggen: "Ik zie er geen leugen in als we zeggen dat er tot 100 spelers per server kunnen zijn, terwijl de limiet momenteel op 50 ligt."
Uiteindelijk verwijst hij naar Valve voor al wie vindt dat hij bedrogen is door het spel en dat Valve de terugbetalingen wel zal regelen. Toch geeft hij die mensen nog een veeg uit de pan, omdat hij vindt dat ze gewoon verkeerde verwachtingen hadden en dan maar naar de informatie verwijzen. Ook haalt hij uit naar al wie het spel beschuldigt van plagiaat. "Wat is er met al die haat tegenover The War Z?" Daarbij haalt hij aan dat 30% van The War Z-spelers ook Day Z hebben gespeeld, terwijl 5% zelfs nog nooit van Day Z heeft gehoord. "Dit betekent dat het merendeel van onze spelers nog nooit zombie survival gespeeld heeft. Ofwel houden ze van zombiegames, ofwel van MMO, ofwel van survival. Ze spelen geen The War Z omdat ze van Day Z komen. "Als ik een DayZ-fanboy was, zou ik kwaad zijn op The War Z. Aangezien ze er niks aan kunnen doen [dat we bestaan], beginnen ze maar leugens en valse informatie over het spel te verspreiden. Ze houden duidelijke feiten achter en verdraaien woorden."
Uiteindelijk was zijn toon wel wat gematigder op zijn eigen forum, want daar volgde zelfs min of meer een verontschuldiging voor de situatie:
Zoals jullie wel weten, hebben we het spel nu op Steam gelanceerd en zijn we momenteel het spel met de grootste omzet op Steam. Dank jullie voor jullie steun. Tegelijkertijd was het duidelijk dat er wat klanten waren die vonden dat de informatie over het spel op meerdere manieren kon worden geïnterpreteerd. We hebben stappen ondernomen om dit recht te trekken en de informatie duidelijker weer te geven, zodat de features van de Foundation Release zichtbaar zijn en dat je kan zien wat er in de komende weken bij komt. We willen onze verontschuldigingen dan ook aanbieden aan zij die het verkeerd hebben gelezen. Ons doel is om onze spelers zo goed mogelijk te bedienen en we vinden het geweldig dat jullie ons in de juiste richting sturen.