"DmC: Devil May Cry heeft lage drempel voor nieuwelingen"
De gedaanteverwisseling (of moeten we geDante-verwisseling zeggen) in DmC: Devil May Cry zal nog niet door iedereen verteerd zijn, maar ondertussen komt de releasedatum wel akelig dichtbij. Er zijn ondertussen al wat gameplaybeelden verschenen en Capcom heeft ook al bevestigd dat er geen DLC op het schijfje zal staan, iets wat het bedrijf nogal kwalijk werd genomen bij vorige games.
Al wie de franchise nog nooit heeft vastgehad, zal ook zonder enig probleem aan het spel kunnen beginnen, verzekert Rahni Tucker (combat designer). "Als ik kijk naar beelden van sterke spelers die in de oude DmC-games continu in de lucht hangen en tegelijkertijd vijanden kunnen afslachten, dan denk ik - net zoals velen - dat ik geen flauw idee heb van hoe dat werkt. We wilden die magie ook gedeeltelijk toegankelijk maken voor de meer casual spelers. Een beetje extra tijd in de lucht, meer luchtgerichte aanvallen, ...". Zijn game director (Hideaki Itsuno) acht deze vernieuwde balans noodzakelijk. "Naarmate de franchise verder ging, zagen we steeds minder nieuwe gamers, omdat het steeds moeilijker was om het spel gewoon te worden. Toen we DmC 4 aan het klaarstomen was, met een nieuwe held en nieuwe bewegingen, technieken en vaardigheden, waren er niet veel nieuwe fans. Met deze DmC, kan je de technieken uit de oude reeks gebruiken en de lat voor nieuwe gebruikers heel laag leggen. Zowel oude als nieuwe fans zullen het spel leuk kunnen vinden en ik ben er zeer trots op."