Tweede DLC-pakketje voor XCOM: Enemy Unknown is gratis
Ben je al een hele poos bezig met XCOM: Enemy Unknown en wil je zelf ook nog wat extraatjes in het spel zien verschijnen om de tactische variatie te zien toenemen, dan zal je misschien wel tevreden zijn met dit tweede DLC-pakketje, Second Wave. Het gaat namelijk vooral om gameplay-variaties, waarbij onder meer je wapens meer of minder schade kunnen doen en er veel meer willekeurig kan gebeuren. Blijkbaar heeft men deze zaken er nu in gestoken, omdat men niet genoeg tijd had om ze in de basisversie te steken. Omdat men de zaken echter wel leuk vond, besloot men dus om de updates later gratis ter beschikking te stellen. Op Steam zou je ze al moeten kunnen downloaden, maar voor de consoles moet je even wachten tot de regionale updates doorgevoerd worden.
Wat zal je allemaal kunnen krijgen in Second Wave?
- Damage Roulette: Weapons have a wider range of damage.
- New Economy: Randomized council member funding.
- Not Created Equally: Rookies will have random starting stats.
- Hidden Potential: As a soldier is promoted, stats increase randomly.
- Red Fog: Combat wounds will degrade the soldier’s mission stats.
- Absolutely Critical: A flanking shot guarantees a critical hit.
- The Greater Good: Psionics can only be learned from interrogating a psionic alien.
- Marathon: The game takes considerably longer to complete.
- Results Driven: A country offers less funding as its panic level increases.
- High Stakes: Random rewards for stopping alien abductions.
- Diminishing Returns: Increased cost of satellite construction.
Speel het spel uit op Impossible om deze zaken te krijgen:
- More Than Human: The psionic gift is extremely rare.
- War Weariness: Funding goes down over time.
- E-115: Elerium degrades over time.
- Total Loss: Lose all soldier gear upon death.
- Alternate Sources: The power source cost to build facilities increases dramatically