Visceral Games verdedigt pc-versie van Dead Space 3
Dead Space 3 heeft al meer commentaar gekregen dan dat de ontwikkelaar waarschijnlijk zelf had verwacht en gehoopt. De actiemomenten, de co-op, de microtransacties en de pc-versie hebben allemaal wel wat reacties mogen incasseren. Over de pc-versie, die een rechtstreekse port zal zijn, heeft Visceral Games nu gereageerd.
Het verbaast me dat die vraag opduikt. [De pc-versie] is niet minder belangrijk voor ons. Het krijgt veel aandacht. De pc is een heel ander platform en als ontwikkelaars wil je een ervaring bieden die zo gelijkaardig mogelijk is op alle platformen", zegt Steve Papoutsis (executive producer). Hij haalt daarbij aan dat er wel pc-gerichte zaken zijn gebeurd bij Dead Space 2, waaronder de controls, reactiesnelheid en de visuele updates. "Onze games blijven evolueren naarmate we ze ontwikkelen, maar we mikken bij de pc niet op iets totaal anders. We proberen geen tweespalt te creëren in de ervaringen die onze gamers leuk vinden. We willen zeker zijn dat iedereen dezelfde ervaring heeft. We hebben altijd consolegames gemaakt. Het belangrijkste is dat we zeker willen zijn dat de kwaliteit consistent is op alle platformen, zodat niemand kan zeggen dat het beter is op zijn systeem."