Koch Media wil "niet de volgende THQ zijn"
Koch Media kan als 1 van de grotere winnaars genoemd worden bij de uitverkoop van THQ. Het bedrijf wist immers de Metro-franchise en Saints Row binnen te halen, net zoals de studio achter deze laatste titel. Omdat het zelf niet echt 1 van de grote uitgevers is, denken sommigen misschien dat het bedrijf wat overmoedig wordt en dat het zelf wel eens de volgende THQ zou kunnen worden.
"Vele mensen zagen ons niet echt als een speler. Ze begrepen niet wat we aan het doen waren. Ik waardeer het dat we nu meer aandacht krijgen dankzij deze nieuwe franchises, maar we hebben de ambitie niet om de volgende THQ te zijn", zegt Klemens Kundratitz (CEO). Zelf ziet hij geen problemen met wat het bedrijf nu doet. Zo heeft men nog altijd een verdelersrol te spelen in Europa, terwijl men ook nog films produceert. Naast gaming heeft men dus nog 2 andere bedrijfstakken "die allemaal in een groeiperiode zitten. Op 3 benen staan in plaats van op 1 is nog altijd een behoorlijk goed idee, vinden we."