Paradox schrapte vorig jaar 4 games
Paradox Interactive gaat niet meteen voor de gigantische blockbusters, maar focust zich vooral op een niche-markt. Vorig jaar besloot het echter wel lessen te trekken uit de "verschrikkelijke" release van Gettysburg: Armored Warfare en daarbij moesten wel wat titels sneuvelen.
"We hebben 4 projecten geschrapt na Gettysburg. We hadden ze bekeken en vonden dat ze niet pasten bij de standaard die we wilden hebben bij Paradox. We gaan geen games meer hebben die onspeelbaar zijn bij release", laat Frederik Wester (CEO) weten. Gelukkig wisten Magicka en Crusader Kings 2 de meubelen een beetje te redden vorig jaar. Men zou nu zelfs in staat zijn om projecten te laten vallen in plaats van dat men het moet uitbrengen om inkomsten te recupereren. Met een intern QA-team hoopt men de kwaliteit van de games op te kunnen drijven. "Kwaliteit veranderen is zoals de richting van een supertanker veranderen, het vergt tijd. De moeite die we het afgelopen anderhalf jaar erin hebben gestoken zal resultaat hebben in dit kwartaal. We staan te popelen om te laten zien wat we hebben geproduceerd."